Wednesday, October 14, 2009

Penat + letih = Happy + enjoy.....

  Sepanjang setahun aku bekerja di Leadcom, hari ini merupakan antara top 10 hari yang memenatkan dan banyak cabaran serta dugaan...Macam2 jadi kat site hari ini...Tibe2 plak sistem rectifier di SKDL Mersing nak bermanja2 dengan aku...Time ni la plak die nak meragam..dahla aku tak master sepenuhnya lagi tentang sistem ni..Testing dari pukul 12 tengahari sampai ke 8 malam dibuatnya...tapi ok la juga sebab test dua sistem....
Mujurla partner aku, Panjang ada sekali..Kalau tak jenuh gak aku nak melayan alat ni sorang2, dahla alat ni lebih tinggi dari aku...2 meter..aku baru 1.6 meter je..hehe...Tapi alhamdulillah walaupun banyak masalah yang timbul tapi segalanya berjalan dengan baik, sistem pun dapat up...Banyak juga benda2 baru yang aku belajar hari ini...Inilah yang orang kata "continuos learning" atau pembelajaran berterusan..Tak semestinya belajar itu hanya khusus di bilik kuliah...Terima kasih kepada Panjang, pihak Telekom dan installer yang banyak membantu menjayakan T&C ni...


 Rectifier sistem ini untuk bagi DC supply pada equipments Telekom
termasuk internet dan streamyx yang kita pakai hari ini.


Tapi yang lebih menyedihkan, alat pengukur yang kami guna,"clampmeter" pulak boleh hilang..Tak taula mana letaknya...Dahla harga cecah ribuan ringgit gakla, jenuh gak nak menjawab ngan bos..mujur bos jenis memahami...Sapela yang 'pinjam' tk pulang2 benda tu...

 
Inilah alat yang hilang tu..banyak jasa benda ni...

No comments:

Post a Comment